NUFNANG

28 March 2014

Singgah ke Nilai 3

As salam...

Dua entri hari ni aku masuk kan. Semu entri-entri ni boleh wat kenangan di masa tua aku...

Lepas aku beli pokok herba ngan family, kitorang pun berjalan ke Nilai 3, best gak barang banyak yang di jual agak murah. But yang murah kat yang bahagian lelong warehouse tu jek. Kalu yang kedai-kedai luar tu hampeh memang mahal.

Dan bagi aku kain-kain ela kat sini agak mahal, klu kat Jalan Masjid India lagi murah and up to date. Tapi tudung kat cini memang murah, cantik n banyak choice. Kalu kat KL biase jek.. So ade pro n con kt sini.

Yang jual murah ni pun orang Bangla ngan Pakistan, but bila masuk kedai orang kita..mak aii harga berganda 2x lak tu. Tapi memang kene pandai main harga ngan dorang, blouse yang harge sehelai RM40 aku tawar2 dapat RM50 2 helai. Terus aku rembat 4 helai, tapi besar cikit nak kene jahit dart ler nanti. Punye lah jatuh giler harge, dorang ni pandai gak takut hilang client.

Pastu aku beli tudung ala-ala Faree**.. Harga RM20 jek, siyes murah. Mula nya tak jadi nak beli sebab orang Bangla ni dok ikut je aku gi mane-mane, rimas kot, asal aku try tudung jek dia cakap Ma sha Allah, Ma sha Allah cantik nye anugerah Allah, sangat cantik, asik ulang cakap sampai aku dah rase len. Pastu aku acu kan tudung tu ke muka mak, orang Bangla tu ulang bende yang same..ohh.. terperasan kejap tadi. Memang strategi dia jual camtu.. hah ha.. Sabor je la.  Pastu inner neck RM2 je, aku pun rembat 2 helai.

Mak n anak buah- jualan lelong kat kedai G 055

Harga by kilo- 1kg RM8, yang besar-besar harga by pcs

Banyak sangat sampai pening ..dah la panas dalam ni

Biar betik- Telekung Lycra RM28 kain tebal & x jarang pun

Kebanyakkan jubah import ni dari  Indonesia dan Jeddah

RM10 jer yang standard size tu, dulu aku beli RM50 mase awal kuar

Tempat kunci yang klasik RM15


Pasu tuk pokok herba-besar gak 1 RM3.90

Mainan tuk budak kecik RM40 siap de music

Tikar size XL RM35 - depan

Tikar size XL- Belakang


Cermin yang besar ni baru RM25


Jam giant ni baru RM15...oh mai..
Cantikkan- English style


 Cuci mata..hu hu

Nyibuk selfie



4 comments:

  1. Mmg best shopping kat Nilai 3 ni..akak pun dah lama tak ke sana

    ReplyDelete
  2. Pelbagai jenis barangan kahwin murah di Nilai 3.

    Ingin menempah kad kahwin murah di sekitar Nilai, Salak Tinggi & Sepang. Layari blog kami di http://onlinekadkahwin.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Semalam kami pergi Nilai 3 wife pun nak mencari bantal dan tilam kekabu. Walaupun ada order bantal kekabu online 11street masih tak cukup bila tetamu datang. Beli tilam kekabu queen RM 50, bantal kekabu 4 biji RM40, tilam baby RM 30 dan tikar gulung abis RM 50.00, jumlah RM 170. Berbaloi jugak semua dapat kat 1 kedai je. Abang ipar beli tilam kekabu single tebal RM 50 dan bantal kekabu 2 biji RM 20. Yang penting boleh tawar menawar memang menguntungkan. Kami beli kat Harun Carpet Enterprise.

    ReplyDelete

.