NUFNANG

6 March 2015

Pinjaman Ezy Cash Maybank

As salam,

Entri aku kali ni untuk tunjukkan cara bagaimana buat pinjaman dengan credit card Visa. Semalam aku urgent nak guna duit, tapi aku tak nak usik simpanan ASB. Once masuk takkan kuarkan. Sebab aku target nak bina uma pas kawen.

Aku perlukan duit sebab urgent nak cukupkan 10k nak join Forex OffShore, dan keuntungan adalah 120-200% seawal 24jam atau selewatnya 3 minggu ikut pengalaman sudah. Tapi bukan aku yang trade, trader lain. Aku belum cukup ilmu di dada.

Entri ni bukan lah nak galakkan uols buat loan. Just tunjuk step sahaja.
Untuk pinjaman Ezy Cash, kita mesti ada account dengan M2U.

Step
1st   - Click Account & Banking
2nd  - Click Transfer
3rd  - Click Ezy Cash
4th  - Tick TNC
5th  - Enter amount

Step 1, 2 and 3
Step 4

 





 

Nanti uols letaklah berapa loan yang nak diambil. Minimum RM2000. Process loan macam ni, short term,  6mths jer. Interest 3.88% akan dikenakan sekali sahaja. Macam aku semalam, aku ambil RM3000 x 3.88% = RM116.40 (interet). Hari ni dah pun masuk interest tu kat statement credit card aku.





Schedule of Payment.

Loan = RM3000
Installment = 6 mth
Monthly = RM500

Jika calculate balik, RM116.40 divide with 6 mths. Sebenarnya interest hanyalah MR19.40/monthly.

Kawan group forex aku kebanyakkan ajak kawan-kawan lain join, so cukup modal, keuntungan yang dapat tu share. Tapi aku plak susah nak cari orang, lagi pun boleh jadi kesalahan amik deposit awam tanpa kebenaran BNM. Bagi aku amik loan Ezy cash ni alternatif terbaik sebab interest rendah dan short term jer.




3 comments:

  1. Salam..tau tak macam mana nak buat pembayaran balik bulan2 ezycash maybank ni?

    ReplyDelete
  2. ade untung tak forex ye?

    ReplyDelete
  3. Sekarang selain dr interest 3.88% ada 6% GST jugak..huhu..

    ReplyDelete

.