NUFNANG

10 February 2015

Aku join kutu simpanan emas

As salam...

Korang pernah dengar tak kutu emas or kutu gold kat FB...
Aku mengaku memang betul banyak penipuan, mak kutu lari la, or player dah sampai dia punye turn dia plak lari. Aku ni ambil risiko jer beli rantai secara kutu online.

Aku join dengan Fb: Yulia Fitri Gold. Alhamdullilah jujur orangnya. Pilihan kutu bulanan bergantung. Nak ambil monthly RM100, RM200, RM300 ke. Pilihan 5bulan, 7bulan...ikut korang.

Aku join December 2014. Kebetulan aku dapat turn no.2. Rezeki aku, yang dapat kutu no.1 tu lagi untung sebab time tu emas RM158/gram. Time aku beli pulak harga emas RM163/gram.

Mak kutu emas ninamanya Raihan Kamal Gold. Boleh lah bukak FB dia, make sure cari agen yang berdaftar. Silap agen duit korang lesap. Yulia ni kawan forex aku, so aku memang trusted kat dia 100%..hah hah. Kat bawah tu design yang aku pilih. Aku amik 60cm, tersilap panjang sangat, lepas letak loket bertambah panjang, rasa cam mak datin plak..he. Patut amik 55cm pun dah ok.

Design aku pilih
Barang sampai semalam




Berat dalam gambar asal adalah anggaran sahaja. Macam aku nye case, dalam gambar stated as 16.06gram, tapi bila dapat resit rantai yang aku terima berat 15.7gram, siap dapat duit balance ngan Kit Kat. Kalau harga rantai lebih dari duit kutu, kenelah top up cikit.

Kalau orang tanya aku, why join kutu ni, nape tak beli kat kedai jer, barang kan on the spot dapat, ni barang nak sampai process delivery jek 2 minggu, kat kedai takde risiko kene tipu, kalau barang tak sampai macam mane. Benda ni depends on individual perception. If uols ade duit sedebuk beli la direct kat kedai. Kalau simpanan kurang, dan uols jenis susah nak simpan duit, join kutu, benda ni force saving, nak tak nak kena cari duit tuk bayar kutu bulan tu.

In term of price pun difference yer. Sebab kat kedai Tomei harga per gram RM170 upah plak dekat RM350. Memang mahal. Aku beli total RM2730. Kalau kat Tomei RM3019. Aku jimat RM289. Pastu plak, aku tak habes pun bayar kutu lagi. Kalau aku nak saving sendiri bulanan, nak tunggu kumpul duit 3k..harga emas pun dah makin naik time tu.

Mak ngan En. Yd memang bising, dia cakap aku ni berani sangat, aku berani sebab trusted kat Lia tu, lagipun jualan barang kemas ni kat FB Raihan Kamal Gold ni dah 3tahun, kalau dorang nak tipu sehari jer, memang dah kene tangkap, FB pun dah close, jualan semua pun dah stop. Betul x, make sense kan.

Aku dah pun check kat Tomei Alamanda, memang rantai tu emas 916 tulen, pastu plak design sebijik kat situ, aku bukak balik Fb ni design dorang jual semunya sama ngan design kat Tomei. Padan la cantik2. Actually aku beli rantai ni, sebab En. Yd suruh, dia nak sarung rantai ni masa nikah nanti.Duit dia bagi aku simpan. Aku tak nak la beli cash, aku bayar kutu sebab x mau beban sangat. Aku sengaja buat force saving bayar kutu dari gaji. Ni jer cara aku tuk aku kurangkan shopping. Kalau tak gaji cepat jer habes. hu hu..

Conclusion: Puas hati
- Bayar kutu installment
- Design sama ngan Tomei
- Harga lebih rendah
- Emas tulen
- Salah satu cara force saving
- Saving for future ..belilah gold banyak-banyak






20 comments:

  1. Salam,
    Wife saya ada beli barang emas dari kawan dia(dealer RKG) dan penghantaran ke alamat pejabat saya.Last week dah dibagi tracking no. bersama beberapa pelanggan lain.Sejak isnin lepas saya check tiap2 hari kat ofis,barang tak sampai.Bila semak tracking no. bersama tracking no. orang lain,tak ada dalam sistem poslaju.RKG ni scammer online ke apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun, lepas dapat tracking no, hari-hari check takde rekod kat pos laju. 2 days before delivery baru ada.
      Lepas dapat tracking no fr agent. 2 minggu baru barang sampai. Memang lambat, sy under dealer VIP Ayumelia Gold, penghantaran dr RKG pavillion. Saya join ngan kawan, so saya trusted kat dia, kalau scammer online tak lah saya dapat barang dengan selamat. Lagipun sebelum join saya dah tanya 2 orang kawan saya yg beli ngan RKG ni jgk.

      Delete
    2. Tumpang tanya RKG ni kt mana yerk. sbb sy dah dpt tracking no sejak 3/6. Tp bayangan tracking asyik record not found. tak kan scammer kot

      Delete
  2. Jom.. saya dealer sah RKG
    fb lieza dieno emas

    ReplyDelete
  3. Sy pn dealer sah rkg.. proses yg complicated perlu kan masa yg agak lama utk pengeposan supaya barang dpt dgn selamat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa lama biasa ye sis..sy dah dkt sebulan lebih dah bli dgn dealer rkg ni..risau jugk...

      Delete
    2. berapa lama biasa ye sis..sy dah dkt sebulan lebih dah bli dgn dealer rkg ni..risau jugk...

      Delete
  4. sy baru join kutu emas nih...belom dapat barang lagi..
    turn bulan 8...

    lambatnya...
    hehe

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah...terima kasih dik ms ayu bab percayakan akk n pihak comp rkg.
    yulia mmg dealer yg jujur cuma skrG busy dgn kerja.
    yunk ayung...skrg proses post kami 2-4mgu bab pihak comp kena post bertahap salah satunya order byk alhamdulillah,lagi 1 pihak comp kena hati2 bab nilai brg d post tu bukan murah mcm ubat kurus paling murah pun rm 300,cepat or lmbt brg anda akan dpt.
    Jgn risau pihak comp sediakan insuran cover so cust xperlu risau.

    Yg berminat nk beli or join kutu emas916 bleh add sya ayuemelia emas vip sah dr rkg.
    tq.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah...terima kasih dik ms ayu bab percayakan akk n pihak comp rkg.
    yulia mmg dealer yg jujur cuma skrG busy dgn kerja.
    yunk ayung...skrg proses post kami 2-4mgu bab pihak comp kena post bertahap salah satunya order byk alhamdulillah,lagi 1 pihak comp kena hati2 bab nilai brg d post tu bukan murah mcm ubat kurus paling murah pun rm 300,cepat or lmbt brg anda akan dpt.
    Jgn risau pihak comp sediakan insuran cover so cust xperlu risau.

    Yg berminat nk beli or join kutu emas916 bleh add sya ayuemelia emas vip sah dr rkg.
    tq.

    ReplyDelete
  7. Paling lmbt,brpe lme ek brg smpai?sy cek ari2 tracking num,tp not found je,huuu

    ReplyDelete
  8. cer join powergold lak.. leh beli emas murah..pastu emas lelong lg..best.. leh pm 0199539897

    ReplyDelete
  9. tolong ramai sgt dh terkena ngan RKG ni... ade org turn bulan 5 ckp dh pos 30hb5 tp until now dkt raya dh.. brg x sampai2.. macm mane nak cr boss RKG ni x pun manager dia ke ape ke..

    ReplyDelete
  10. saya pun ader juga join kutu emas ni...ngan dealer zahra apperels....bagi tracking no 15/6/2015 sampai skang trace asyik no record found....bila tanye dealer ckp kena tunggu supp....tak boleh bagi tau status sebenar...bila kita ckp nnti cakap kita ni tak faham lah...org lain boleh tunggu kenapa kita tak boleh tunggu....tgk update brg ribu2 smapi kat pelanggan tapi kita ni punya sampai sudah takde...saya nak tunggu sampai minggu i jer...kalau takde memang nak kena buat repot jugala jawabnya...sbb dia kata barang proses 2 minggu jer..ni dah sebulan lebih dah

    ReplyDelete
  11. saya pun ader juga join kutu emas ni...ngan dealer zahra apperels....bagi tracking no 15/6/2015 sampai skang trace asyik no record found....bila tanye dealer ckp kena tunggu supp....tak boleh bagi tau status sebenar...bila kita ckp nnti cakap kita ni tak faham lah...org lain boleh tunggu kenapa kita tak boleh tunggu....tgk update brg ribu2 smapi kat pelanggan tapi kita ni punya sampai sudah takde...saya nak tunggu sampai minggu i jer...kalau takde memang nak kena buat repot jugala jawabnya...sbb dia kata barang proses 2 minggu jer..ni dah sebulan lebih dah

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. dulu trusted skrg dah scammer... hurm

    ReplyDelete
  14. sy nak Tanya emas RKG ni dari mana ye? org ckp kalu emas dr Kelantan ni..kalu nak tolak balik xbapa nak laku..betoi ke?

    ReplyDelete

.