NUFNANG

5 July 2014

Borong Kerepek raya...

As salam...

Hari ni patut nye dating ngan En.Yd, tapi dia plak terpakse keje. Hu.. TNB ni kan, bagi lah staf tu berehat cikit.

So aku pun ikut la mak papa gi Kilang kerepek kat Banting. Memang jadi tradisi dari dulu keluarga aku suka beli direct dari kilang, kilang ni bersih memang orang kita yang buat. Harga sekali ganda lagi murah dari kat luar. Hari tu aku jalan2 kat Masjid India KL banyak jer kerepek2 camni, mahal dan kene hati2, kebanyakkan orang Thailand yang niaga.

En.Yd kirim kerepek RM100, aku pun tibai je lar mane2 kerepek yang aku rase sedap. Yang best nye dapat beli Crispy Kapit, kat Facebook orang jual RM25 kot, exclude postage lak tu. Aku beli RM16 jer..heh heh. Per lagi rembat yang perisa coklat dan peanut butter. Perisa lain macam strawberry aku tak minat. Seller tu cakap 2 minggu puasa ni jer ade, sebab dah banyak sangat order. Murah kan boleh niaga ni.. kui kui. Mak aku beli kerepek jer habis kat RM400, wah raya sakan tahun ni. Tapi kuih raya tak beli langsung, sebab xde orang nak makan, semu nak kurangkan makan manis, tapi kerepek yang masin ni takpe plak..hu hu












sedap nye

2 comments:

  1. Akak pun klau pegi beraya mesti cari kerepek dari kuih sbb klau mkn kuih cepat muak, byk nye borong mmg dpt murah lah ek sbb pegi kilang kan

    ReplyDelete
  2. Dah jln jauh kene beli banyak2..he

    ReplyDelete

.