NUFNANG

6 July 2014

DIY Shawl Tunang

As salam,

Hari ni aku berjalan 4jam ngan En. Yd dok cari baju Jubah dan Lace tuk halfmoon shawl tunang ni. Aku ni memang cerewet cari baju. Susah sangat nak cari yang berkenan kat hati. Mak En. Yd nak jugak ape2 kain tuk letak kat hantaran dari hantaran tu 5/7 dah jadi 7/9. Tak list lagi, hantaran aku pun dah bertukar bila papa aku beli hamper raya. Yang peliknya parents lebih excited dari anak. Ikutkan malas tunang nak nikah terus..boleh x..he..he

Macam tutorial aku sebelum ni, kain chiffon potong bentuk half moon pastu jahit tepi. Nasib baik de kedai jahit tepi tudung kat Pertama Kompleks, dan untie tu bagi pilih color benang, tak semu kedai jahit bagi pilih color benang biasanye 1 color je black/ white.. Fuh nasib baik, mudah cikit urusan hari ni.

Yang lace tu aku beli half meter jer kat Kedai Bunga Raya Masjid India

Kain Chiffon

Siap di jahit tepi
Lace Setengah Meter

Siap jahit


Kira Cost
1 Shawl Chiffon
1.3 meter    = RM 16.10
Lace          = RM 14
Jahit tepi     = RM 6.50

Cost shawl = RM36.60

Cost ni murah cikit dari beli kat luar, lagipun aku pilih high quality chiffon. Bukan chiffon yang aku gune dalam tutorial sebelum ni. Kalu nak jimat bole beli lace kosong and jahit manik sendiri, tapi En. Yd advise beli jer yang da siap xde penat. Actually aku suka jer jahit manik dulu aku pernah ikuti kursus manik LPPKN masa zaman Universiti, hampir semua baju kurung kosong aku jahit manik. Siap dapat sijil kursus. Tapi sebab dah keje kekangan masa ni, memang halangan betul..hu rindu zaman belajar..



No comments:

Post a Comment

.