NUFNANG

22 August 2013

Bercuti dengan family kat Cameron Highland ... 20-22 Ogos

Any way..
Aku baru jer balik dari bercuti ngan family aku..Setahun sekali pegi tempat yang sama  atas permintaan papa aku yang suka ngan tempat sejuk.Lagi pun sesuai tuk adik aku yang balik bercuti belajar dari London untuk sebulan..

Went with my Papa, mak, kakak, abang ipar, anak buah dan adik.. 7 orang kot..hah penuh satu Alza ni..Sampai balik terpaksa riba jagung kat peha....hu hu..

Taman Lavender
Bee Farm

Pasar Borong
Me ..

Rumah Peranginan Persekutuan
Untungnyer ada abang ipar yang kerja di dengan Government ni. Rumah Peranginan hanya RM50 semalam. Dan perlu di tempah seawal 8-12 bulan but subject to availability.. hu hu. Yang best nyer de air cond so boleh nak panaskan badan. dapat kemudahan Wifi but tersangat ler slow.hu.. & ada basic Astro package.

Untuk beli sayur murah make sure uols survey setiap kedai dahulu. Kalau kedai2 yang hujung boleh dapat sayur 12-13 peket dengan harga RM10 jer. Paling penting beli jagung madu sebab murah.. mak aku pandai tawar... so kami dapat 16 jagung RM10 and boleh pilih sendiri dari guni.. sangat manis. **tips cara merebus dari orang kedai.. didihkan air dulu baru masukkan jagung.. but 5minit jer yer **.. jagung ni tak yah rebus pun takpe boleh makan mentah.. serius sedap & manis

Pastu berjalan la uols kat mane2 farm.. yang penting Taman Lavender mesti pergi. Taman ni baru je buka tahun ni. Per entry RM10 tuk dewasa dan kanak-kanak RM3. Memang best nyaman boleh ambil gambar cantik-cantik kat sini.

No comments:

Post a Comment

.