NUFNANG

26 December 2013

Di Transfer Tempat Kerja

As-salam..

Jari-jemari ni rasa nak menaip nak luahkan perasaan hati ... Sepanjang 4 tahun ni dan nak masuk tahun yang ke-5 pun aku selalu di transfer kerja. Mungkin sebab tu aku x suprise or sedih bila tau yang aku yang di select kali ni. My new working place quite near, range dalam 21km but jem sikit. If tempat asal range 31km & x jem. Huh.. which one better..

Actually aku tak terkejut dengan news ni. Aku dah fully prepared mental & physical. Last year aku kerja kat HQ lagi lah teruk. Selama setahun aku kerja mengadap jem yang melampau (3 jam setengah), tol RM9.40 dan range 41km. Haaahh.... ni lagi teruk dengan jem + tol mahal + masa lagi ..complete package.

So aku sangat-sangat positive nak face situation kt tempat kerja baru ni. Walaupun aku akan berdepan dengan customer yang crowded..Cume kene survive cikit belajar guna system baru. Sebelum di transfer aku dah luah macam-macam kat En. Yd. Aku cakap aku takut nak kerja tempat baru, aku risau susah nak achieve target, score card baru, banyak customer & kene mula balik kat tempat baru. Ada jer mulut aku ni mengomel keluh kesah.. Tapi yang peliknya dia ngan mak suka kalau aku kerja di tempat baru..dia ni sentiasa postive. Dia cakap mungkin aku akan lebih selesa bekerja dan pengaturan Allah itu lebih baik untuk aku. Macam-macam nasihat dia, dan kerana nasihat ni aku jadi open minded dan terover excited nak di transfer. Hope aku dapat aura2 positive dia cikit...he. Aku seorang yang touching & mudah mengalir air mata bila sedih. Aku x reti nak berlakon nak sembunyikan perasaan, kalau sedih time tu, time tu gak mengalir air mata. Tapi kali ni aku ok, aku tak menangis pun, sebab aku dah prepared minda awal2. kesedihan aku cuma berpisah dengan kawan-kawan yang baik yang saling tolong support aku disini..T.kasih la kat kawan2 dan En. Yd yang sentiasa bagi semangat dan dorongan. Yang sedia terima aku seadanya, yang bisa melayan kerenah manja & ngada-ngada ni...hu hu..

Sejak aku mulakan penghijrahan banyak benda di sekeliling aku turut berubah. Mungkin ini adalah ujian Allah untuk aku. Mungkin di tempat baru nanti aku lebih selesa. Alhamdullilah.. Allah tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya. Semoga penghijrahan yang aku pilih ini  memberikan aku kehidupan baru yang lebih bermakna dan penuh dengan pengisian. In shaa Allah..Aku bersyukur atas pengaturan-Mu ya Allah.

I'm gonna miss all my colleague here. Wish u all the best. Paling sedih berjauhan dengan teman rapat --->Kak Mariah<---- Akak jaga lah diri, jangan sedih or pressure. Hubungan kita akan masih seperti dulu. Keep in touch k.. moga makin cantik n vogue..caayang akak..



Will miss you Kak Mariah

En. Yd

Motif menaip? Saje nak release tension..okie bai..  :p


2 comments:

  1. Ayuu!!!!!..No wonder hari tu pegi tempat kerja lama nk bagi 'something' tapi tak ada..ingatkan cuti huhuhhu

    ReplyDelete

.