NUFNANG

13 September 2013

Rumpat Laut Bukan Kolagen

Sebelum ni kecoh kononya  rumpai laut adalah ibu kolagen. Tiada bukti saintifik yang dapat jelaskan hal ni. 

Korang boleh baca 2 artikel ni. The Secret Medicines dan Sinar Harian
Aku pun salah seorang yang terpengaruh pasal ibu kolagen ni.. hu hu.. 

Tapi kan yang pelik nya aku nampak sendiri perubahan bila makan dan pakai masker. So aku anggap jer yang rumpai laut ni secara supplement untuk kesihatan. Aku dah lama tak ambil rumpai laut ni. Aku rebus ni sebab teringat masa beraya kat rumah kakak En.Yd, his mom cakap rumpai laut dapat bantu turunkan darahkan tinggi. So aku rebus untuk my mom dan untuk aku buat masker he.. 

Bila buat masker memang nampak perubahan. Kulit makin licin, liang roma makin mengecil. Kulit pun dah semakin kurang berminyak. So aku tak ambil pusing apa orang cakap. Tak kisah la kolagen ke bukan kolagen ke. Lagi pun aku memang amalkan MAIXARA untuk supplement.  

Gambar yang sempat aku snap masa rebus “Ibu Kolagen” tadi..hah ha..


No comments:

Post a Comment

.